ProjectenLots

Kektus Magazine

Het duwtje in de rug dat ik nodig had om te starten als freelancer gaf Marina van Brunschot mij in december 2017. Zij vroeg me of ik zin had om samen met haar een ’krantje of iets dergelijks’ te beginnen. Per 1 april 2018 startte ik LOTS Communicatie om me volledig te kunnen gaan richten op wat later Kektus Magazine is gaan heten. Een dorpsmagazine dat wij samen zijn gestart en waarvan de eerste editie in november 2018 is verschenen in de gemeente Oirschot.

Binnen een tijdspanne van 9 maanden (daarom voelt het als een kindje!) hebben we alle fasen doorlopen. Wat begint met een idee, wordt uitgekristalliseerd naar een concept. Het schrijven van een bladformule leidt tot een juiste naam met beeldmerk dat de lading dekt. Het maken van een dummy heeft ervoor gezorgd dat we met allerlei mensen hebben kunnen samenwerken en we een prachtig mooi team hebben samengesteld. De dummy heeft ook de lokale ondernemers kunnen overtuigen van het Kektus concept en heeft ervoor gezorgd dat Kektus Magazine bestaansrecht heeft gekregen. En wanneer je dit dan kunt maken met de juiste partners dan is het project helemaal af!

Het was een sprong in het diepe, maar het heeft me tot nu toe al zoveel gebracht. Aan ervaring, energie en vooral veel plezier!

Bijna thuis huis Oirschot

Als ik terugkijk, is hier de kriebel ontstaan om als freelancer te starten. Er waren plannen om een hospice in huiselijke sfeer op te richten in Oirschot. Ik zette me, en nog steeds, vrijwillig in op het gebied van PR en Communicatie voor deze stichting. Alles kwam aan bod, lokaal acteren gaf mij voldoening en elke actie gaf reactie én resultaat.

Zo moest er een flink geldbedrag worden verzameld om de verbouwing te bekostigen, door actieve fondsenwerving is dit gelukt. Er moest (naams)bekendheid worden opgebouwd, middels een sterk logo, mooie website, foldermateriaal en vele presentaties die gegeven zijn, is dit gelukt. Natuurlijk met inzet van social media en de lokale printmedia. De 3-daagse opening in juli 2016 met 500 genodigden met vele oooh’s en aaah’s gaf en geeft mij nog steeds een trots gevoel. Fijn dat ik mijn professionele steentje heb kunnen bijdragen aan dit prachtige project!

Samenwerking in dit bijzondere en hartverwarmende project: Applepie Communicatie, credits naar hen voor het ontwerp van het logo, de huisstijl en de website.

“Lotte is vanaf het begin en nog steeds betrokken bij ons Bijna Thuis Huis Oirschot. Dankzij haar creatieve inbreng over organisatie en communicatie is ons huis nu breed bekend. Want communiceren blijft belangrijk, leerde ze ons!”

Jan Koonings
Voorzitter Stichting Bijna Thuis Huis Oirschot

#samenmoorland

Een hockeyclub en een voetbalclub, twee verenigingen, twee culturen stonden samen op een kruispunt. Ze wilden graag letterlijk samenwonen en zagen synergie op meerdere vlakken. Er waren een aantal partijen die hiervan op de hoogte moesten worden gesteld, overtuigd moesten worden en tot actie moesten worden aangezet. Missie: profileren, zo snel en duidelijk mogelijk.

Beide clubhuizen en het hele dorp Oirschot werden volgehangen met posters en spandoeken en wilden we raken met de campagne die de naam #samenmoorland kreeg.

Een voetbalmeisje van 7 en een hockeyjongen van 11 stonden symbool voor een gezamenlijke toekomst! Voor inwoners en gemeenteraadsleden was duidelijk waar #samenmoorland naartoe wilde.

De campagne werd mede mogelijk gemaakt door een hele fijne samenwerking met Crecs (vormgeving), BRO Belettering, Studio schoot (banners/posters) en Eric van Laarhoven (fotografie). Kernwoorden in deze samenwerking: lokaal en snel schakelen!

“Lotte heeft op een krachtige en meedenkende wijze vorm en inhoud gegeven aan wat wij als verenigingen op dat moment op korte termijn nodig hadden: een duidelijke vertaling naar de leden en de gemeenschap van waar het ons in de kern om ging en gaat!”

Bart Prinsen
Voorzitter Hockeyclub Oirschot

Switch Me! voor Redie Totaalinrichting

Wat begon met: “We gaan deelnemen aan de Bakkersbeurs omdat we veel ervaring hebben in die branche, kun je ons helpen om dit te communiceren?” eindigde in een concept voor een nieuw product!

Redie Totaalinrichting (project interieurbouw) heeft met het concept Switch Me! een heel mooi product ontwikkeld, geschikt voor een beurspresentatie. Een pre-beurs event met ‘warme’ contacten bij Robert van Beckhoven (heeft een winkelinterieur van Redie en was net open!) zorgden voor vele fans heeft gezorgd voor heel veel traffic op de beursstand, en dat was het doel!